lördag 13 december 2014

Fyllechaffis och 20000 kronor fattigare!


V. 33 (32+1) nu, jisses vad det går! Om cirka 6 veckor kommer hen <3

Igår var jag fyllechaffis åt min kära mor och far och jag kände väl att de kunde valt en bättre kväll. Väglaget var ju inte direkt det bästa :) Jag ringde dem vid 22 då jag tänkte hoppa in i duschen och bara ville se att de inte skulle hem just då och då hade de inte ens kikat ut genom fönstret :) Jag hämtade dem vid 22.45 och jag kan säga att min maxfart var 70 km/h. Det var ju helt galet med snö och på motortrafikleden fanns det inte ens spår att köra i. När jag släppt av dem hemma och åkte hemåt igen hade plogbilen åkt precis före samt att jag hamnade bakom en bil, tusen gånger lättare att följa hans bakljus än att bli helt yr av all snö som yrde mot rutan. När jag kom hem mådde jag helt illa av just de där vita fartränderna av snön :)
M och jag låg och pratade till 2-tiden så det var två trötta själar som väcktes av sina barn vid 6 imorse. Och hur gick det till sen? På vardagar får man dra upp dem vid 7 (och de somnar då 19.30) medan de idag var klarvakna vid 6 (och då somnade de 21.30), typiskt! Vi låg i alla fall kvar i sängen till 8, då ville ungarna ut och leka i snön så det fick de göra. Strax efter 9 kopplade vi på släp på bilen och for mot Ikea. Först åt vi brunch och därefter shoppade vi nya garderober till sovrummet. Galet vad dyrt det är alltså... 20 000:- för lite hyllor, klädstänger och dörrar liksom :/ Usch! Stackars M fick bära ihjäl sig då nästan allt (450 kg av totalt 600 kg) var på Tag-själv-lagret. Om jag hade hjälpt till hade jag fött alltså :/

Nu är vi barnfria då vi ikväll ska ner till Stångs och äta julbord med Manges jobb. Bästa julbordet alltså!! Så nu är det dags att hoppa in i duschen för att sköta om håret med lite tvätt och inpackning :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar