tisdag 2 december 2014

Hen gör mig illa


Jag och bulan jobbar på. Inte nog med den där hemska foglossningen som gör att jag egentligen inte vill gå en meter, grodan där inne sparkar mig så illa att jag ibland viker mig dubbel och får tårar. Hoppas hen är snällare på utsidan :/

Vaknade med feber imorse och grät nästan när jag svalde ner gröten, halsen var hemsk. M tyckte jag skulle stanna hemma men jag kunde inte svika mina älskade kids på min avdelning då dem tillsammans med enbart vikarier kändes orättvist. Dessutom var det ju jag som stängde och då är det svårt att få till någon annan till det. Så en alvedon och jag körde till jobb. En magsjuk pedagog igår och en som blev hemma och kräktes idag, men inga nya fall hos barnen. Dessutom var det fall av kräksjuka på Eltons avdelning på hans förskola idag så imorgon får han följa med mig till jobbet, det känns mer safe. Ellioth får gå sina timmar på skolan men när förskoleklassen är slut för dagen hämtar bästa morfar honom <3

Efter att jag stängt idag for jag till Maxi för storhandling och först nyss klev jag innanför dörren hemma. Nu ska jag plocka fram kläder till kidsen och duscha innan jag däckar i soffan. Jag längtar efter tid att ta hand om mig själv och mysa med min man. Just nu handlar livet bara om jobb, ta hand om kids, tvätta, handla, städa och sova...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar