måndag 8 december 2014

Sjuk tjej



Fy vilken dag! Vaknade av klockan vid 04.30 och frös som en tok. Febern var på besök alltså men det var ju bara att slänga sig i duschen, ta en alvedon och köra mot jobbet. Man kan ju inte ringa och sjukanmäla sig när man öppnar liksom :/ Var helt orkeslös, hade ont i bröstet och kände att jag inte fick ordentligt med luft. Jag fick en tid på VC och kunde smita iväg vid 10 när nästa ordinarie kom. Läkaren konstaterade början till lunginflammation då jag inte kan hosta upp slemmet ordentligt (pga de obefintliga magmusklerna). Fick lösa ut en hostmedicin för 195 kronor och fick rådet att sjukskriva mig i några dagar för att vila. Men hur ska det gå till? Sista veckan och imorgon har jag två utvecklingssamtal, så det går inte :( Det var dock nära att jag ringde och sjukanmälde mig i eftermiddags då jag fick ringa hem Mange eftersom jag inte fick luft. Det var läskigt eftersom jag hade stjärnor för ögonen trots att jag låg på soffan med uppsträckta armar och med dörren vidöppen, och var ensam med barnen. Det gjorde dessutom fasligt ont i bröstet och i ryggen så tårarna forsade. En till alvedon, nässpray och Mollipect och det kändes lite bättre efter en stund. Bebisen ligger så satans högt upp nu också så hen trycker på revbenen igen, inte bästa combon...
Mycket gnäll, men det får man såhär på slutet ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar