måndag 22 december 2014

Julgran och nytt gym?


Nu håller även vi jul! M tyckte han hittat världens finaste gran, jag vet inte riktigt om jag håller med. Jag tycker den känns väldigt gles upptill, men nertill är den ju fin :) Och jag är ju då allergisk mot massor fult pynt i granen så barnen har full koll på deras uppgift i samband med att vi klär den; de får hänga en varsin grej längst bak mot väggen där det inte syns XD. Hemsk mor va? Den principen släpper jag inte! De får gärna hjälpa till att klä granen men jag bestämmer pynt och pekar vart varje sak ska hänga!
Jag älskar de nya keramikhängena jag var och köpte på Hemtex igår <3
Gårdagskvällen spenderades till största delen med städning. Vi plockade iordning det kaos som kvarstod efter renoveringen och dammsög innan vi strax efter 22 slog oss ner på soffan. Då hade jag precis sövt kidsen i nya sovrummet vilket de tyckte var så mysigt <3 Det bästa med det hela tyckte jag var den nya mörkläggningsgardinen (det blev verkligen kolsvart!) och att vi nu kan sova med öppet fönster igen (varm som en kamin när jag är gravid...) :)

På soffan sedan umgicks vi inte så värst mycket då jag tog datorn och surfade runt på massor heminredningssidor. Jag har fastnat för en Vita Eos-lampa som taklampa till sovrummet men den kostar ju lite och är ju synd att stänga in i ett sovrum egentligen men jag kan verkligen inte släppa den! Den passar vår romantiska stil där inne. <3
Nu har vi ätit frukost, jag är igång och tvättar lite bebiskläder igen och strax efter lunch kommer Fanny och hämtar upp mig då vi ska spana in ett nytt gym. Nu när vi inte är studenter längre höjer Medley priset till 350:-/mån och Actic har just nu en kampanj där man får 30% på priset vilket skulle innebära 195:-/mån vilket är ganska stor skillnad. Vi går ju miste om badmöjligheten (vi kan fortfarande bubbla och basta!) men vi har flera gym att välja på! Ja, vi får väl se...:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar