torsdag 11 december 2014

Hon är en ängel


Glad skit(!)unge <3

Alltså den här dagen. Hade tagit tjänstledigt på förmiddagen (för att kunna ge mina kollegor en vikarie) för att gå till barnmorskan. När jag sitter hos barnmorskan, i sällskap av min man, och hon tio minuter efter min utsatta tid plockar in en annan patient börjar jag ana oråd. I receptionen berättar sköterskan att jag hade tid i tisdags. Jag blir besviken och börjar tjuta då jag hade med mig min kalender sist och skrev in tiderna direkt i kalendern under besöket. Dock babblar vi ju jämt så dant så vi var senare överens om att vi nog missuppfattat varandra när vi varit mitt uppe i en diskussion :) När Kristina smet ut när hon hade sin patient haffade jag henne och frågade om hon hade tid några sekunder efter patienten och det hade hon självklart, hon sa att hon sparat min journal framme då hon tänkt att det var något missförstånd. Efter en timme, på hennes lunch, fick vi komma in. Jag tänkte mig att vi skulle boka en ny tid men hon tyckte att hon kunde hoppa sin lunch då vi ändå var där, "hon hade ju att ta av" som hon sa, underbara människa <3 Allt såg bra ut, bebisens hjärtljud låg fortfarande på 140 slag/min och hen ligger numer med huvudet neråt, jippi!

Efter besöket for jag och jobbade, hann dock bara med två timmar innan det var dags att åka hem igen. Hämtade hem kidsen, duschade dem, vek lite tvätt och stoppade på en ny maskin och sedan for jag tillbaka till jobbet för p-möte. Chefen bjöd på smörgåstårta så det var riktigt trevligt! Jag var inte hemma förrän strax innan 21... Nu jag jag fixat inför morgondagen (lucia x 2), duschat och nu krupit ner i sängen! Mer om allt imorgon...

Natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar