lördag 27 december 2014

Barnens dag


Dagens morsa. Tacka gudarna för lösfransar och smink alltså :)

Igår eftermiddag när jag låg på sängen fick jag lite småpanik över tanken att vi snart skulle bli fem i familjen, i den bemärkelse att det inte bara kommer vara att flänga iväg hursomhelst med en liten bebis. Vi hade pratat om att gå på bio tillsammans nu i jul så jag slog till och bokade biljetter. Jag vaknade pigg och glad efter en natt med mycket sömn och hann duscha med inpackning och grejer innan kids och man kom upp. Det blev tjo och tjim och pussar och kramar när jag berättade om överraskningen :) Efter frukost var grabbarna ute och testade sina nya snowkicks innan det var dags för bion. Innan lunch for vi mot stan och biografen och det bästa med filmen var nog att den var i 3D (Tingeling) och att man fick ha glasögon :) Den var riktigt bra också! Efter det gick vi till Mc Donalds och intog en sen lunch innan vi for hemåt igen. Väl hemma bytte vi alla om och satte på oss termobrallor för att ge oss ut i backen. Killarna (och även mamman, haha) ville ju testa att åka utför med snowkicksen vilket visade sig vara galet kul. Det var sån fantastisk luft ute också, kall och krispig (-12 grader). Efter en stund kom mormor och morfar för att hämta upp Ellioth för övernattning och plötsligt blev jag ensam då M och Elton är på Maxi och handlar lite. Ikväll blir det lite film och mys för oss vuxna då resten av dagen gått i barnens tecken <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar