söndag 14 december 2014

Att ta för givet



Julbordet igår var super, precis som förra året! Det bästa av allt är deras dessertbord med världens godaste praliner bland annat. Jäkligt synd bara att jag var full i magen (bebis!!) redan när jag kom för det gick varken ner mycket mat eller efterrätt. En liten sväng dit varje kväll nu till jul skulle ha passat mig bra, lite i taget är liksom min grej just nu :) Julbord och lite i taget går ju vanligtvis inte hand i hand direkt xD

När vi gick därifrån efter 3,5 timme ätande, drickande och sjukt trevligt sällskap gick vi ju under Tullbron. Där höll tiggarna på att bädda för kvällen (såg i tidningen att många av dem fått husrum hos någon privat snubbe men de var ändå 10-15 st kvar som slog läger för natten). De hejade och vinkade och M och jag kunde inte riktigt se eländet då det knöt sig i våra magar. Det var iskallt, blåste lite och där skulle de sova under bron och allt buller. Fy tusan vad orättvist! Vi insåg hur bra vi har det. Med det kröp vi upp i sängen när vi kom hem, under en filt och kramades, för att tokdäcka och vakna först vid midnatt. Då tog vi en dusch och sedan kröp vi ner i sängen igen och fortsatte sova. En varm säng, något man tar för givet varje dag liksom, alla har inte det :(...

Vi sov till 9 imorse, låg och drog oss en stund och sedan började jag styra med tvätt medan M bakade scones till oss till frukost. En sväng med dammsugaren i renoveringskaoset hann vi också med innan vi satte igång med garderobsbygget igen. Jag är både för tjock och för otränad för att ge mig på de tunga bitarna men jag hjälper till att hålla i och att spika lite bakstycken :)


Vi passar på att köra järnet nu medan kidsen fortfarande är hos mormor och morfar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar