tisdag 21 februari 2012

LAMBI

Om vi säger såhär, det har inte riktigt varit min dag de senaste dagarna...
Som igår... Plockar fram Mecenat-kort, studentlegg och hela kittet för att kunna legitimera mig som student när jag skulle köpa årskort på simhallen. Precis innan jag ska åka hojtar Mange från toan, han behöver dasspapper. Jag var på Maxi och köpte det i lördags. Eller jag betalade för det men fick tydligen inte med mig det hem (Robins fel, hans som bar det...Jag självscannade och han ställde ifrån sig det någonstans i butiken). Som tur var hittade jag en rulle som låg och skräpade i ett hörn. Sur som ett as, för att ha köpt dasspapper för 50 spänn som Maxi kommer få dubbelt betalt för, rusar jag ner till bilen för att möta upp grannen och åka till simhallen. Får en parkering precis utanför entrén i princip och när jag hoppar ur bilen kommer jag på att studenleg och Mecenat-kort ligger kvar hemma. Får hoppa in i bilen gen för att gasa hem och hämta det. Åter vid simhallen finns parkeringen självklart inte kvar och eftersom månadsavgiften ska dras från Manges kort måste han vara med och skriva under avtalet...Såklart! Jag flirtar lite med damen i kassan och hon går iaf med på att jag förfalskar namnteckningen (efter att ha visat vigselring och pusskort på mobilen :)). Sedan var det inte mer med den dagen.

Idag, efter mitt seminarie, åker jag förbi Maxi för att köpa nytt toapapper. När jag ska ta en scanner upptäcker jag att jag inte har Ica-kortet med mig...Börjar fundera på om någon driver med mig och kikar efter den där dolda kameran. Som tur var hade jag några sedlar i fickan. Greppar tag i det satans toapappret, en fil, en hålkaka och en färdigrätt. För detta vill kassörskan ha 155 kr och jag reflekterar över att det känns dyrt men tänker att det nog var den laktosfria filen. Väl ute vid bilen tar jag upp kvittot och då har hon slagit in TVÅ toapapper. Nu har jag alltså betalat för TRE toapapper men har bara ETT satans paket. Springer tillbaka till kassörskan, vi skrattar lite då jag drar historien för henne om varför jag är där och köper det jäkla toapappret, ganska komiskt. Så jag får tillbaka pengarna för ett paket toapapper, TACK. Kassörskan uppmanar mig även att gå och fråga i förbutiken då de skriver upp sådant som glöms i kassan vilket jag gör. Jag förklarar dock att jag (ROBIN-idiot :)) kan ha glömt det i princip var somhelst i butiken men hon kikar på sin lista och hittar ICA-toapapper, jag hade dock köpt LAMBI och förklarar det. Då skriver damen upp det på listan och ger tillbaka mig pengarna för ytterligare ett paket toapapper. Vilken jäkla lycka, haha! Och vilken jäkla service! EN ELOGE TILL DAMEN I FÖRBUTIKEN PÅ MAXI, snacka om rätt kvinna på rätt plats! Tänk er henne som undersköterska på akuten...;-)

Så nu är ordningen tillrättaställd. Jag har bara betalat för ett paket toapapper och har det där jäkla paketet hemma :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar