måndag 3 oktober 2011

Småbarnstiden

Mina underbara, små prinsar <3

Fick sms med inlogg till dagisfotona idag och jag blev alldeles varm i hjärtat. Dels för att korten var så jäkla bra (haft lite småångest då förra årets foton var katastrof) men också för att jag har sådana perfekta grabbar! Kärleken är ju obeskrivlig!

Och på tal om kärlek... Alla förhållanden har ju up and downs och vi har haft alldeles för mycket av de sistnämnda på den senaste tiden. Inte så konstigt kanske med tanke på att vi är mitt uppe i den "ökända" småbarnstiden som knäcker många förhållanden. Vi tänker dock inte låta denna tid besegra och ta död på oss så på lördag checkar vi in på Vildmarkshotellet där vi bara ska rå om varandra i nästan ett dygn. Jag ser fram emot mys på relaxavdelningen, en god middag, sovmorgon och hotellfrukost och självklart att få njuta allt detta med min fina man <3

Vi har även börjat bolla lite med tanken att åka utomlands utan barn nästa sommar, något vi aldrig kunna tänkt oss innan. Vi skulle behöva det! Jag menar, vi har haft med oss barnen på alla våra semesterresor hittils (som är rätt många) så det är ju inte så att de inte har fått resa. Dessutom är de fortfarande så små att de har lika roligt en vecka hos mormor och morfar som de utomlands. Vi är dock ense om att vi måste testa med en weekend först. Skulle man åka iväg en vecka och längta ihjäl sig efter barnen förstör ju det hela semestern, så vi får suga på karamellen lite till helt enkelt.
Jag tänker att det faktiskt är 52 veckor på ett år och att om vi då åker en vecka ändå har 51 veckor med barnen :) Samtidigt som man inte satt barn till världen för att åka bort och unna sig utan dem...Hmm, jäkligt svårt det där!

Jag sitter även och spanar på lite flyg till New York, är så satans sugen på att se den staden. Men vem ska jag åka med? Mamma:)? Eller så kanske man skulle åka med en kompis med lite kryare ben än min mor :D? Den tåls också att tänkas på!

Nu orkar jag inte plugga mer så jag ska rusa och hämta hem kidsen från dagis!
Laters!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar