fredag 21 oktober 2011

Härligheten

Den här grabben fick stanna "hemma" idag (inte kamelen alltså, utan Ellioth), då han hostat, hostat, hostat och hostat hela natten. Igårkväll hostade stackaren så pass mycket att han kräktes ner hela sängen. Han var dock inte ledsen utan snarare överlycklig för han fick åka till mormor och morfar eftersom jag hade skola.

"Jag ska springa det snabbaste jag kan när jag ser mormor och morfar, och springa rakt på dom så hårt, så hårt som så mycket jag tycker om dom mamma!"

Han är så jäkla härlig nu och kommer med så galet roliga citat ibland. Som när jag hittade honom i Eltons säng imorse när jag steg ur duschen och ungen tjoar:

"Jag målar bara iordning Eltons säng mamma, färgen såg så himla trälig ut!"

Varje dag bubblar han om alla tankar som far runt i hans huvud och ibland skrattar jag så jag håller på att kissa på mig :)
Och då inte tala om den lille herrn vid namn Elton... Gosh, han trotsar så man går bananas på honom varje dag och det värsta är att han hela tiden gör det med den där jäkla glimten i ögat. Och han är mer envis än den mest envisa av getter... Den "goda" (inte just i trots-åldern) egenskapen har han "tyvärr" ärvt av sin mor :)

Nu lämnar dock grabbarna mig ensam hela helgen. Jag har ju tenta på måndag och måste därför fokusera på pugg hela helgen så de passar på att åka och hälsa på farmor och farfar. De kommer ha tusen gånger roligare där än med en hyschande mamma :) Jag kommer ju dock sakna dem helt galet, börjar nästan gråta bara jag tänker på det...(haha, mens på g?) Så för att stilla saknaden blir jag "liten" igen och far hem till mamma och pappa och blir ompysslad <3

Nu ska jag springa och hämta hem Elton från dagis så jag hinner pussa lite på honom innan de ska åka, som är när M kommer hem från jobbet. Ellioth blir snart hemskjutsad av morfar också...

Vi hörs ikväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar