tisdag 25 oktober 2011

Besök i huvudstaden

Tagliatelle à la Carbonara på Vapiano!

Nu sitter jag äntligen på tåget påväg hem efter en heldag i Sthlm! En intervju och massor kurslitteratur rikare blev jag. Med tanke på att tåget endast kostade 78:- tor och att jag fick ärva litteraturen så kom jag jäkligt billigt undan. Påväg till tåget nu jämnade det nog dock ut sig då jag råkade smita in i några butiker, oväntat :D

En lunch på Vapiano med bästa Malin hanns med också och det är ju ett sånt där ställe man har läst att bloggarna hänger på och jag förstår dem... Jisses vilken mat de hade (Italienskt)! Vi kände oss dock rejält vilsna när vi kom in då vi bara blev tilldelade ett varsitt "kreditkort" men tjejen i entrén förklarade att alla våra köp registrerades på dessa och att vi sedan betalade när vi gick ut. Sedan fick man ställa sig i en kö och när man kom fram stod där massor kockar och tillagade maten efter beställning! Det luktade så jäkla gott av både pesto och vitlök att man bara ville slänga sig över kockarna och roffa åt sig maten direkt :) Lunchen var lätt det bästa på hela dagen!!

Nu längtar jag efter att få komma hem och snuffa på mina grabbar <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar