tisdag 7 juni 2011

Åskan, jag hatar dig!

Var i skolan vid 8 imorse och redan då anade jag odåd. Huvudet bultade och inte ens Panodil ville lindra det. Jag kan säga att jag var aningen skitnödig när de kolsvarta molnen tornade upp sig. Som tur var hann jag hem och kröp ner under ett täcke innan det satte igång. Det var aningen varmt där under men jag slapp åtminstone se och ljudisolerade gjorde det lite också :) Det blev ju dock inte så mycket av det, om än en temperaturskillnad på - 2 grader :) Innan nästa omgång satte igång han jag i alla fall hämta hem kidsen. Det är nog första gången jag uppskattat deras höga tonläge :) Mange hann hem lagom tills det brakade loss, vid 18, och nu håller det på fortfarande :S Jag som skulle gått ut och gått, FAN :( Det är ju det här som är nackdelen med att sakna gymkort...

Vår rapport är nu i alla fall klar och inskickad. Nu återstår bara ett "Inför opponering"-seminarium imorgon, läsa igenom den rapport vi ska opponera på på torsdag och så själva opponeringen på fredag. Därefter tar jag äntligen sommarlov på! Dock vet jag inte hur vi ska hinna med att packa och så till resan? Mange jobbar till dagen vi åker, jag jobbar nu i helgen, och när jag är ensam med kidsen blir det ju inte mycket nytta gjort... Vi får se hur det löser sig. Nu har jag i alla fall inhandlat ett reseapotek bestående av myggmedel till Ellioth (överkänslig mot myggbett), stesolid (kramplösande till Ellioth), Panodil i olika storlekar till båda kidsen, nässpray till kids och nässpray till mig. Dessutom är vattenkokaren inhandlad. Det blev en liten rosa från Clas Ohlson. För 79 kr kan den få stanna kvar i Turkiet om den inte får plats på vägen hem :)

Nu ska jag tvinga in Mange i sängen så jag får sällskap i detta kusliga väder!
Godnatt på er!


Btw, har ju glömt visa er nykomlingarna i mitt Sabo-armband... Fick Converse-skon och S:et i morsdagspresent av grabbarna <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar