tisdag 18 november 2014

Satans magsjuka



Den här dagen började med ett BVC-besök för minsta herr Eklöf. Jag blev dock besviken då vi haft världens bästa BVC-sköterska i nästan 7 år och idag när det var sista gången och vi skulle ta farväl av henne var hon upptagen med överlämningar då hon skulle sluta, och vi fick en annan sköterska. Nu behöver jag dock inte överlägga alternativet att gå kvar i stan utan nu kommer nya bebisen få gå på BVC här i Malmslätt. Elton fick iaf godkänt och var superduktig när det var sprutdags. Några tårar kom men två sekunder efter sprutan var ute ur armen slutade han gråta. Det var annat med storebror som fick ligga kvar en timme för observation efter sin 5-årsspruta då han höll på att svimma :/

När jag kom till jobb reagerade jag direkt på att ett fönster stod öppet på vår småbarnsavdelning. Jag ifrågasatte i panik vår kokerska och hon bekräftade det jag fruktade, en spya. Tänkte först muta henne och smita hem innan någon sett mig men jag skulle stänga så det var liksom inte ett alternativ. Jag hittade en handsprit på kontoret som jag höll kär resten av dagen... Ett av barnen på vår avdelning var hela dagen igår och kräktes inatt. Många dåliga magar på det gjorde att alla 15-timmarsbarn vände i dörren och vi blev bara sju barn. Jag har spritat mina händer så mycket att de är helt spruckna och det enda jag kunnat tänka på är hur illa jag mår. Vi är två personal kvar till 16.30 men idag stannade kollegan till 16.45. 16.50 spyr ett barn och jag har ju liksom inget annat val än att ta hand om kräkset. Ville gråta men what to do? Dränkte mig i sprit efteråt. Hade det inte varit för att jag är gravid hade jag tagit en stadig whiskey ikväll :/
En hink bredvid sängen ikväll och alla tummar för att jag klarar mig. M far till Stockholm imorgon så en magsjuka är jävligt ovälkommen. Dessutom ska vi till våra Stockholmsvänner i helgen och den dejten har ju ställts in 17 ggr på grund av sjukdom nu så jag accepterar helt enkelt ingen magsjuka! Snälla håll tummarna för mig!

Nu ska kidsen sövas och sedan ska jag mysa med mannen på soffan! Jag är lite nykär då han imorse hade jackan han hade på vår första dejt på sig <3 (Se bild!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar