måndag 24 november 2014

Gravid i vecka 30



Helt galet vad tiden går, jag är i graviditetsvecka 30 allaredan liksom. 73 dagar kvar till BF och troligtvis kommer bebisen redan en-två veckor innan dess! Magen börjar bli riktigt stor och så även hela jag :/ Magmusklerna är helt delade så ligger jag på rygg är jag som en sköldpadda på rygg, helt chanslös. Då får jag rulla ur säng och soffa om inte M är där och drar upp mig. Tappar jag saker på golvet låter jag dem ligga och ska jag ha mina Dr. Marten-kängor på mig måste Mange vara hemma och hjälpa mig på med dem :) Fiffi har jag inte sett på ett par veckor nu och det här med frisering av både henne och benen är ångestframkallande då jag håller på att kväva mig själv med magen när jag knölar ihop mig i vår trånga dusch xD Snart blir det Manges tur trots allt :) Foglossningen är också här rejält nu och ljumskarna gör så satans ont. Den hormonella huvudvärken på det och extra svullna bihålor nu under graviditeten, (likblek hud) och jag känner mig sådär pigg och fräsch hela tiden, NOT! Väger mig gör jag inte längre men jag har ju minst gått upp 15 kg :/ SOM jag längtar efter att kunna börja träna och gå ner det där igen, ska bli fittare än någonsin!!

Nä hörrni, dags att ta tag i den här måndagen. Första barnet som skulle komma 6.30 blev ledigt idag så näste "man" att komma är nog en kollega. Jag börjar bli lite sällskapssjuk nu :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar