söndag 30 november 2014

Dagar av kärlek






Vi hade en såå himla mysig dag igår också. Vi började med en lång och mysig frukost. När kidsen var klara lade de sig i filmrummet så vi kunde sitta kvar i lugn och ro. Därefter gick vi till lekrummet där grabbarna blev ansiktsmålade, hängde med Bamse, Lille Skutt och Vargen, och gjorde massor julpyssel. Vi blev kvar så länge att vi drog över nästan en timme på utcheckningen :/ Tur att jag har världens bästa gamla kollegor som jobbar där :) <3 Därefter lånade vi ett grindkort och tog bilen upp i parken då min foglossning just nu är hemsk (dessutom hade jag världens halsbränna på det igår) så bara första backen upp i parken hade dödat mig. Vi fastnade länge hos delfinerna och hos elefanterna och var inte ifrån Kolmården förrän efter 14. Påväg hem körde vi inom Norrköping då jag längtade efter ett besök på TGR. Det var dock jäkligt utplockat så det var ingen höjdare. Väl hemma igen var vi bjudna på fika hos min kollega, vars dotter går i samma klass som Ellioth. Mange stannade hemma och började riva ventilation i vårt sovrum (vi måste flytta ett utblås då vi ska ha en ny garderobsvägg) medan vi hängde där i nästan tre timmar. Kidsen lekte som tokar och jag och Zina kunde prata massor skitsnack, win win! :) Vi for hem lagom till middagen stod på bordet, mannen bjöd på nya favoritkötträtten rostas. Efter middagen bröt jag ihop av alla gravidkrämpor och lade ner huvudet på bordet och råkade lägga håret i såsen. Bröt ihop ännu mer, tog en dusch och sedan däckade jag på soffan lagom till 21... Kul fru...

Idag har vi en mysig hemmadag. Eller jag var på IKEA när de öppnade vid 10 för att köpa kronljus. Vi lyssnar på julmusik, pyntar lite, plockar undan höstkläder och tar fram vinterkläder och bara myser <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar