måndag 3 november 2014

En spya senare...


Lång dag. Klockan ringde 04.30 då jag ju öppnar på måndagar. Första kidsen kom 06.15 och de var redan då uppe i taket. Vi hade två barn sjuka på vår avdelning idag vilket innebär att vi "bara" hade 17 barn. Där alla var helt speedade. En tjock och otymplig fröken till det och jag var helt slut när jag kom hem och hade hämtat mina kids strax innan 15. Vi åt mellis och därefter strandade vi på soffan i väntan på att pappsen skulle komma hem. När han väl klev innanför dörren slöt jag mina blå i en timme för att orka vara lite social nu på kvällskvisten! Jag sövde kidsen och när Elton precis somnat började han hosta som en tok igen (gjort det hela eftermiddagen, trots hostmedicin) och flög upp ur sängen, sprang ner för trappen för att fylla hela toan med en slem-spya. Vab är nödvändigt imorgon men då ställer världens bästa mormor upp och har honom <3 Alltså jag och M kan ju inte vara hemma mer...

Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan slå in lite paket till Elton medan jag väntar på PH :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar