torsdag 20 november 2014

Kräks


Den här emetofobi-morsan for hem från jobbet idag och fick stanna på vägen, på en busshållsplats, och lägga en kräka :(
Hade även halsbränna så jag tog en Losec och bäddade ner mig när jag kom hem, sov sedan i 2,5 timme och därefter ingenting mer (peppar, peppar). Jag vet inte om jag inbillat mig att jag är magsjuk och spydde av halsbrännan men imorgon stannar jag hemma i alla fall och barnen får vara hemma de också, vi vågar inte riskera något. Stockholm var ju planerat till helgen men nu får vi ju avvakta och se...

Hämtade hem en ledsen kille från skolan idag. När vi stod och pratade med Elma bröt han ihop totalt. Han vill inte gå till skolan mer, han trivs inte menar han. Jag vet inte om det var dagens turbulens med rivmärken på både rygg och i ansikte som gjorde sitt men det är ju aldrig kul när han säger så. Han är väldigt "populär", leker med i princip alla killar och tjejer, men så är det några han måste spela allan med och så blir allt så fel. Hemma tjatar vi om att han ska vara sig själv, snälla, omtänksamma, genomgoa Ellioth, men i skolan gäller det att spela tuff för att platsa med vissa barn verkar det som. Det är alltid sorgligt när det är så men extra sorgligt när det börjar redan i förskoleklass kan jag tycka :(

Nu längtar vi ihjäl oss efter pappsen som varit i Stockholm på mässa i två dagar. Han skulle ringa när han satte sig i bilen, vilket skulle varit klockan 17, men än har han inte ringt :(


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar