söndag 30 november 2014

Lagom är bäst!





Nu är det jul i vårt hus! Mitt rådjur har fått flyttat ut ur min House Doktor-(advent-)ljusstake och hamnat på ljusfatet medan mossa, hyacinter och några kottar fått flytta in. Det blev faktiskt fint! En liten rumsgran haffade jag idag också vilken numera pryder hallbyrån! En stake i köksfönstret och annars pryds fönstrena av stjärnor. M har dessutom satt en ljusslinga i vår en ute på tomten, jag spyr! Jag är så allergisk mot allt sånt där krims krams vad gäller ljusslingor och som folk sätter upp utomhus både här och var, usch vad fult och så himla amerikanskt! För mig räcker det som sagt med en stjärna i fönstret, det enkla är enough! Men nu har vi iaf en slinga i enen och grabbarna ljublar när de ser den, jag blundar :)

Grabbarna följde med mormor och morfar hem på eftermiddagen där de blev fina i håret. Medan de var där var M iväg och köpte grejer till ventilationen medan jag tvättade, pyntade, slog in paket och försökte vila en stund! När jag hämtat hem grabbarna åt vi salami- och fetaostbiffar med första ljuset tänt <3 Lite lek och pyssel hann vi med innan jag sövde prinsarna med Halvan och brandbilen <3 Bästa söndagen på länge!

Nu myser vi med tända ljus och det sista släppta avsnittet av The walking dead, bästa serien!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar