fredag 14 november 2014

Sååå hög



Idag var det dags för studiedag. Där jag jobbar tillhör samma område som kidsens förskola/skola vilket innebär jobb för mig och att Mange alltid får vara lediga med grabbarna dessa dagar. Så medan grabbarna började vakna till liv här hemma gick jag ut till bilen och mötte upp en massa härliga brudar som skulle åka med mig. Vi gasade iväg mot Himmelsby gård som låg bara 20-25 minuter härifrån och där har vi spenderat hela dagen. Vi har planerat vår verksamhet medan personalen där passat på oss med fika (x2) och världens godaste lunch. Jag fick dock kämpa mig gråtfärdig igenom de sista timmarna då magen står så jäkla högt nu vilket ger känslan av att revbenen står rakt ut och det gör så satans ont!! Inte ens Alvedonet ville ta bort smärtan idag så när vi fick bege oss hemåt igen vid 16 var jag helt illamående. När jag kom hem var tanken att vi skulle fixa lite tapas och bege oss ut till lokalen för gårdsfest men jag fixade helt enkelt inte det. Vi åt tapas här hemma och därefter bäddade jag ner mig i sängen, raklång, och vaknade nu. Det gör fortfarande apont även om det är aningen bättre. Smärtan försvinner först imorgon bitti när magen är tom på mat, som jag längtar. Jag kanske skulle testa att avstå mat imorgon men då får jag säkerligen världens halsbränna istället. Ja, ibland är det så fantastiskt härligt att vara gravid :/

Nä, nu ska jag flytta ut till soffan och mysa lite med mannen. Nu är jag ju i alla fall pigg och orkar nog med något avsnitt The walking dead. Myshelg coming up :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar