lördag 1 november 2014

Diamonds are forever


Lite av fynden från gårdagen. Lampan är jag sååå KÄR i och den ska hänga i vårt sovrum sedan efter renoveringen, på en svart tygsladd med kopparkoppling. Jag längtar tills den kommer upp!
Julklapp till oss själva blev plankor så när tomten besökt oss kommer det säkerligen bjudas på en hel del plankstek här hemma, mums!
Till bebis ankomst inhandlade jag en skötbädd, amningskudde, tvätt-kräkhanddukar, nappflaska, en första mini-napp samt en pjamas. Och nej, vi vet fortfarande inte vad det ska bli för kön men grabbar klär också i rosa, så det så!

Jag blev så full i skratt igårkväll när jag packade upp allt jag handlat. Det mesta var ju såklart till barnen då fokus låg på födelsedagspresenter och julklappar, lite grejer till hemmet (såsom underlakan, madrasskydd, örngott, vaxduk, saxar, stekpanna, presentpapper, ja you name it...) men M fick också en hel del medan jag själv fick typ nada. En bh, två par trosor, nagelfil, värmeskydd till håret och ett kollegieblock, ja det var nog det. Så av 7500 kronor tyckte jag mig själv vara värd cirka 150 kronor, haha. Ja, man prioriterar lite annorlunda these days :)

Jag tokdäckade på soffan efter uppackningen igår. När jag kring midnatt skulle gå in och lägga mig i sängen var det som att jag var halvt förlamad. Benen bar mig knappt och bäckenet var helt instabilt. En hel dag på Ulla som gravid och i sin tur många kilo tyngre, inte världens bästa kombo. Men det var det självklart värt :)

Imorse fick vi sovmorgon till strax innan 8. Därefter knatade ungarna upp medan vi kunde ligga kvar och gosa en stund. Vi hann till och med duscha tillsammans innan det började tjatas om frukost :) Man och barn bjöd på scones och därefter satt vi kvar vid frukostbordet och byggde lego och lekte med lera. Världens mysigaste morgon <3

Nu är jag så trött att jag krupit ner i sängen igen, jag ska faktiskt sova en stund! Ikväll väntas halloweenfest hos bästa Landbergarna <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar