tisdag 15 januari 2013

Ska jag bli full?

Idag sket vi i allt vad skola innebar och myste järnet hela dagen Ellioth och jag medan pappsen och Elton låg hemma och snörvlade. Den ena med feber och den andre med förkylning.
Vi började dagen hos tandläkaren där jag blev bedövad i halva käften medan Ellioth och tandsköterskan spelade på iPaden!:) Därefter blev det en svängom Mc D för en toast till lilleman och sedan körde vi frukostmys på EH, med Robin, i flera timmar! Ett besök på blomsteraffären och en stor tulpanbukett inhandlades och levererades till en ung, snygg vän :) Sedan mötte vi upp Henke och gick till Olympia där vi åt grekiskt till lunch. Ellioth drack en Pepsi och åt en macka (inget annat passade herrn!) och jag åt favoriten biffteki med stekt potatis och tsatziki, och en liten pannacotta på det. Ungen charmade servitören och blev bjuden på det han åt så jag behövde bara betala för mig själv, bra studentrabatt:)
En svängom hem efter det och sedan tillbaka till stan och simhallen för simskola! Ungen bara älskar den där simskolan så vi har bokat en ny kurs till våren!
Efter simskolan mötte jag upp Robin igen, åkte förbi tågstationen och köpte biljetter till honom (han är handikappad med gips så jag har varit lite av hans personliga assistent idag!) och sedan en sväng till Ikano. Nu är jag nyss hemkommen och måste ta tag i plugget då jag har en examinerande redovisning imorgon :S

Btw så ringde läkaren från Kvinnokliniken idag... Jomen tjena, bra att hon kunde svenska då! Jag förstod inte henne och hon förstod inte mig! Efter en lång stund när jag var redo att lägga på i örat på henne gick det upp för henne: "Aah, du rädd? Du inte vill göra undersökning?". Då försökte jag förklara: "Jag rädd, jag inte tycka om gynundersökning, jag sova?". Då tror jag hon sa att hon skulle prata med sin "kompis, andra doktor" och sedan lade hon på för att ringa upp tio minuter senare: "Vi inte kan sova dig, du få tablett, du bli full! Du bestämma, du ringa! Vi bestämma, du bestämma...!" Öh? Okej? Ska jag ringa dem igen när jag bestämt om jag vill bli full? Jag fattade fasen ingenting! Kul att de sätter en sådan läkare att ringa mig när jag förklarade för den första damen att det tagit mig fyra år att ringa det där samtalet! Bra jobbat svensk fucking sjukvård! (Allt är som vanligt mao...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar