lördag 5 januari 2013

Hästtokig!

Det här kommer jag sakna!

I skrivande stund sitter jag på golvet och sällskapar min stora son på toaletten. Han sitter och läser Allers och har gjort så i 30 minuter... Men det är bara en sida han har uppe och det är på en häst (samma visa igår!)! Ungen har blivit helt besatt, han SKA HA en egen häst. Trots att Mange hade en hel föreläsning om hur mycket arbete en häst kräver så ger han sig inte. Nyss sa han: "Jag kommer bli såååå lycklig när jag får min häst mamma!" och då förklarar jag att han aldrig kommer få en häst för hans mamma är livrädd för hästar. Det tycker han inte gör något för han ska mocka och borsta sin häst själv. Nu säger han att han ska ha två hästar, en mammahäst och en pappahäst, så att dem kan göra barn med varandra! Jisses alltså...
Kan det vara febern tro (han fick det igårkväll och har legat inne hela dagen...)?

Jag var vansinnig imorse, jag skulle ju upp först i backen men liftaset vägrade starta... Igårmorse startade den 8.55, annars har den alltid startat 9.15. En kvart sent har jag tyckt, och 35 min sent imorse, varpå jag ringer receptionen imorse och skäller ut stackaren! Inte förrän jag får sällskap i liften (ankarlift- snubben knäcker: "är det okej om jag åker med dig?" och självklart fick han det!) och i småpratet knäcker han att liftarna öppnar 9.30. Jag checkar pistkartan och visst är det så. I en vecka har jag varit arg för liften aldrig öppnar i tid och med facit i handen har den öppnat en kvart tidigare varje dag... Oooops, typiskt mig :)

Jag hann upp och åkte lite nypistat iaf och efter att M och Elton åkt lite i barnbacken möttes vi upp i en backe. Elton har blivit så duktig och kör slalom fram och tillbaka över backen! Han tröttnade dock rätt snabbt idag så vi åkte hemåt och tog en tidig lunch och packade det sista. Vi åker nämligen hem ikväll istället så kidsen kan sova i bilen istället för att kriga. Efter lunch sov M middag och jag gav mig ut i backen igen. Det toksnöade, jag såg inget, så efter fyra åk var jag mätt på det hela. Proppmätt. Nu är det snart middag och sedan beger vi oss hemåt med ett stopp i Orsa för att köpa massor godis så vi orkar hålla oss vakna hem :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar