onsdag 9 januari 2013

Helvetesnatt, helvetesmorgon & helvetesförmiddag!

Todays mysoutfit!

Alltså fy fan vilken jävla natt! Det börjar direkt när jag lagt mig, då får Ellioth någon jäkla hostattack... Hostmedicin och högläge, problem solved! Sedan sätter karljäkeln igång och snarkar, puttar och puttar men sågverket fortsätter... Somnar en liten stund men vaknar av att Elton panikskriker: "Det är blött i min säng!!!". Då har han kissat på sig... Upp och duscha, slita bort sängkläder, bädda ner ungen i vår säng. Han kommer inte till ro, snurrar och snurrar. Efter en stund börjar han gråta och skrika: "Aaaaaaj mina beeeen!", då har han troligtvis växtvärk! Upp och hämta Alvedon. Han kan inte somna ändå, snurrar och snurrar och är ledsen. Han lägger sig på sin pappas bröst men vrålar snart: "Aaaaaj, du är så taggig!". Han får komma upp och lägga sig på mitt bröst, "Aaaaaj, dina tuttar är så hårda!". En kudde löste det problemet och sedan sov ungen på mig tills det var dags att gå upp! Om jag sov? Noop!
När sedan grabbarna ska ta på sig overallerna och gå till dagis vägrar Ellioth, för han vill minsann vara hemma då han tydligen hatar dagis, och blir så arg att han spyr ner hela hallen (han gjorde så en gång i fjällen också!) och knäcker "Nu är jag sjuk, kan inte gå till dagis...". Förbaskade, smarta, älskade unge. Men dagis blev det...
Och nu har jag suttit och tjutit hos tandläkaren i en timme. Hör ni om ett spöke som skrämmer barn på tåget är det bara jag, ser ut som sju svåra år ju...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar