söndag 20 januari 2013

Akut sjuk, sjukhus, frisk?

Dessa dagar har inneburit så mycket ångest och när jag nu går och lägger mig på kvällen, hemma i min egna säng, liksom knyter det sig i magen...
Första kvällen på akuten fick jag återberättad för mig nu ikväll. Jag mindes knappt någonting, det var bara såååå mycket smärta. Två gynundersökningar, ÅNGEST, smärta. Operationen- skakade som ett asplöv av rädsla innan och mådde så förskräckligt dåligt efteråt... Illamåendet allan, dålig syresättning och inte kunde jag kissa. Kateter x 2, ÅNGEST, rädsla, smärta och obehag. Nu efteråt då? "Din mens läcker ut i buken" var den enda förklaringen jag fick av läkarna och att det inte var någon fara. Nu googlar jag, får upp endomitros och att det kan innebära att man har svårt att bli gravid. Är det det jag har? Kommer det alltid läcka ut när jag får mens? Eller kommer det kanske inte hända igen alls? Tusen frågor...och så den där tröga magen på det (och tre sår som stretar...)! Jo, jag har ju mått bättre...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar