lördag 12 januari 2013

Hot!

På förmiddagen tog jag med mig dem här prinsarna till stan för att gå på julgransplundring (och för att M skulle få städa i lugn och ro)! Det var jättemysigt till en början... Vi tittade på alla som dansade kring granen och på sista låten fick jag med mig barnen in i ringen. De fick en varsin riktigt bra godispåse men grabbarna var såååå hungriga och ville ha korv så jag köpte korv. Elton vägrade hålla i sin korv för tog han av sig vantarna "frös han ihjäl så han skulle tappa sina ben!". Okej, jag skulle in på Gina Tricot så jag parkerade ungarna innanför dörren med sina korvar (långt ifrån kläder- jag vet att man inte får äta där inne!) men då börjar ungen (Elton) tjuta och skrika för "det är kööööött på min korv, jag vill inte ha kött!". Jag försöker förklara att korv är kött och att alla korvar han ätit varit av kött men ungen vägrar lyssna, spottar och skriker. Jag hotar (ja, jag gör faktiskt det, pedagogisk kan jag vara i skolan!...det funkar inte ändå!) att om han inte äter sin korv får han inte följa med till lekparken och då ger vi hans godispåse till ett snällt barn! Ungen flinar och skriker så jag ringer Mange och ber honom komma och hämta Elton så vi får gå till lekparken i lugn och ro Ellioth och jag. M kommer men då är min toleransnivå nådd för den här dagen och vi alla hoppar in i bilen och åker hem. Snälla trots, försvinn från min Elton nu, hans mamma orkar inte mer!

Väl hemma sov jag en timme. Jag tog två Panodil innan för jag har fått så konstiga magsmärtor (haft det sedan 1,5 månad tillbaka)... Nu har jag iaf fått arslet ur och ringt Kvinnokliniken och fått en telefontid med en läkare på tisdag. Jag har inte gjort något cytologprov sedan man gjorde det första gången pga gynekologskräck. Jag har inte varit hos en gynekolog sedan efterkontrollen efter min förlossning med Ellioth. Jag fixar det inte liksom. Men nu behövs ett sådant cellprov göras och så behöver jag få bukt med magplågorna. Det känns som en blandning mellan ägglossning och håll och sitter liksom långt, långt ner i magen... Hmm??

Nu har jag precis skjutsat min mor och far på lite partaj, ska strax äta och därefter blir det soffhäng tills det är dags för taxin att ge sig ut igen... Trevlig kväll på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar