onsdag 31 augusti 2011

Turkiet del 2

Vi är framme, dock att jag trodde att vi aldrig skulle göra det. Jag har blivit flygrädd, eller i alla fall i samband med landning och mycket turbulens. Det började med att vi fick sitta i planet i 30 min på Arlanda pga tung flygtrafik i Turkiet. Och jotack, det märkte vi. För det första låg vinden tvärtemot vad den brukar göra (man brukar gå ut över havet och svänga tillbaka innan man landar) så vi fick gå ner över bergen, och stanna där och cirkulera. Och över bergen är det ju alltid turbulens... Ungarna i planet skrattade så de kiknade i luftgroparna, jag skakade. Fy fasen. När vi väl landat fick vi stå i kö till passkontrollen i 45 min och vi var inte på hotellet förrän strax efter 16 (15 svensk tid)n och då hade vi rest i 15 timmar. Jag somnade direkt vi kom in påp rummet och sov i över två timmar medan grabbarna var nere och badade i poolen. Nu bjuds det middag och sedan ska vi gå och lägga oss igen :)

Btw, rummet är asflott med både pool- och havsutsikt! Himlen är klarblå och tempen var 35 grader i skuggan på dagen :)

Vi får se när jag bloggar igen, måste prioritera matten som har blivit noll gjort av idag :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar