onsdag 17 augusti 2011

Många tankar i litens huvud

Såhär kan man ju också ligga och titta på film :)

Kom nyss hem från en 6 km lång PW med Ellioth. Han skulle träna med mamma sade han och satte på sig sina "träna-skor"! Vi tog med vagnen och tur var ju det för redan utanför porten var han "sååå trött i sina ben", haha! Vi började traska och han babblade, babblade, babblade och babblade... Ibland fick jag be honom att vara tyst för jag blev så anfådd av att prata med honom hela tiden. Efter en stunds tystnad dök de djupa frågorna upp:
"Varför finns det ingen mat i Afrika?"
Därefter pekar han på en muslimsk kvinna och utbrister: "Mamma, har den apan kommit från Afrika för att äta mat hos oss?"... Jag fick bita mig i tungan för att inte bryta ut i asgarv och istället förklara att det var en kvinna som kom från ett annat land (hon var mörkhyad) och att hon hade slöja. Därefter kom det ju tusen frågor till så Islam är han nog kung på nu :)
Sedan kom nästa fråga:
"Varför regnar det inte i Afrika mamma? Det regnar ju här..."
Har ni svaret? För det har inte jag :)
Därefter började det verkligen att ösa ner och jag blev dyngsur och vi skrattade helt galet tillsammans. Älskar sådana här stunder <3

Väl hemma igen duschade vi tillsammans. När han gick ut ur duschen följde massor ånga efter honom och han ropade "du ryker mamma, du brinner!". Efter en stund kommer han tillbaka till badrummet och säger: "MAMMA JAG VET VARFÖR DU RYKER...FÖR DU ÄR SÅ HET!" Haha! Förstod ju direkt vem som "lurat" i honom det där men när de orden kom från hans lilla mun så smälte jag <3

Nu tar jag kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar