måndag 30 mars 2015

Skitdag


Elvis hade fått en mobil över skötbordet när vi kom hem från Skåne igår och han älskar den. Är han vrålhungrig och tokskriker när vi lägger honom där blir han alldeles lugn och när vi lyfter bort honom från skötbordet börjar han gråta :)<3

Bortsett från att få se Elvis leende på skötbordet har det här varit en skitdag... Mange tog Ellioth till skolan och jag fick sovmorgon till 8. Därefter låg jag kvar en stund men när jag klev upp kände jag att jag inte alls mådde bra. Försökte rycka upp mig men det gick inte, jag ville bara krypa ner i sängen igen. Jag ringde hem Mange, tog två panodil och sedan sov jag bort halva dagen. Dessutom har de stora grabbarna rykt ihop hela eftermiddagen och det har varit kaos här hemma. Jag har liksom känt att jag bara vill fly, långt bort där jag slipper vara mamma ett tag. Jag/vi vet liksom inte vad vi ska ta oss till med dem just nu. Ingenting funkar på dem. Att vara lugn, saklig och sansad, nä... Ryta, nä. Hålla i dem och se dem i ögonen, nä. Nonchalera, nä... Inget funkar!

För att väga upp den tråkiga dagen blev det gomat till middag. När jag var hos Helena bjöd de på så god pizza och idag var jag så sugen igen. Tortillabröd, vitlökstomatpuré, salami, serranoskinka, champinjoner, ost och det bästa av allt- ruccola! MUMS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar