måndag 31 augusti 2015

Trotsar sönder familjen

Den här dagen blev skit redan 30 minuter efter jag stigit upp idag. Elton är i sin värsta trots ever och manipulerar hela den här familjen. Imorse blev det hus i helvete då grabbarna var uppklädda för fotografering och vid matbordet blev osams. Elton klöste Ellioth i ansiktet varpå Ellioth ger igen och det flyger yoghurtskålar över hela köket och resultatet är två nedkladdade ungar. Jättekul. Det är inte nog där utan Elton ger sig aldrig och är så jävla uppkäftig mot sin pappa att jag får nog, borstar tänderna och skickar ut honom 40 minuter innan det är dags att gå till skolan. Han satte sig i lekparken utanför och stortjöt och grannarna påväg till jobbet bara stirrade. Kvar inne blev en gråtandes mamma (M smet iväg på massage). Ingenting hjälper på den ungen alltså. Höjer man rösten bara skriker han något drygt tillbaka. Pratar man lugnt med honom nonchalerar han. Får han straff (som igår när han vägrade komma hem och äta fick han utegångsförbud på eftermiddagen) vänder han det till sin fördel, "skönt, då kan jag ligga på sängen, jag ville ändå inte leka ute!". Ghahhh! Ja, jag erkänner, jag fixar inte honom just nu! Eller, han är världens goaste när det bara är vi men såfort M kommer hem är det som att något oresonligt monster flyttar in i honom. Snälla säg att denna period snart är över för annars kommer vi flytta isär!

Skenet bedrar, inte kan man väl tro att den där får hela familjen att gråta? Älskade lilla, bestämda, envisa unge ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar