lördag 22 augusti 2015

Känslor

Dagen var så fullspäckad igår att jag inte hann blogga. Jag var iväg några ärenden på stan på förmiddagen så M tog kidsen till skolan och jobbade hemifrån. Jag kom hem och satt i solen en stund innan det var dags att hämta hem kidsen igen. Elton var bekymrad när jag kom och bad mig gå ut då han behövde prata med en tjej i klassen. Jag frågade vad det handlade om men det fick jag absolut inte veta utan han knuffade mig ut genom dörren. När vi väntat på Ellioth en halvtimme och Elton busat med kompisarna på fritids kom min lilla juvel fram och tog mig i handen: "Mamma, jag kan berätta nu, vad jag skulle säga till tjejen i min klass... Eftersom jag älskat S i ettan så länge nu och hon inte blivit kär i mig har jag blivit kär i en i min klass istället. Jag berättade det för tjejen i min klass men hon bara skrattade och sa att hon var kär i en annan... Mamma, det verkar inte finnas någon för mig!" och så snyftade han. Mitt lilla modiga hjärta ❤ Vi pratade om kärlek på vägen hem, och att det finns en för alla. Kanske tjejen i hans klass blir kär i honom snart, de har trots allt bara känt varandra i en vecka :)

På em gjorde grabbarna ett ärende och jag njöt lite till i solen medan Elvis sov. När de kom hem piffade vi till oss lite och tog en proppfull buss ner till stan och stadsfesten. Jag firade minus 4,3 kg på vågen och 11 dagar med shakes (500 kcal om dagen) med en kebab och det var sååå sjukt gott. Lite sockervadd på det också, och massor cola zero och vågen visade minus två hekto till imorse. Så minus 4,5 kg på 12 dagar och mer ska det bli! Vi hade iaf supermysigt på stan, träffade massor fina vänner och åkte hem först strax innan 21. Hem och kastade ungarna i säng då dagen idag är fullspäckad. Elton har börjat i simskola nu på morgonen och direkt efter ska vi iväg på fotbollscup. Sedan hem och ikväll till stan igen med fina vänner. Imorgon ska vi dessutom iväg på något vi längtat efter hela sommaren :)

Min lilla känslokille ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar