måndag 18 maj 2015

Hälften vore nog


Alltså den här ungen är så snäll att hälften vore nog <3 Och alltid det där leendet...:)

Seg dag. Sovmorgon och sedan tog vi det lugnt med lite tvätt och så. Vid lunch styrde vi mot Ljungsbro där det bjöds på ugnspannkaka till lunch. En kvarting på soffan hann jag och Elvis med (medan Elton och morfar tvättade bilen) innan det var dags att hämta Ellioth på skolan. De lekte så tyst och fint ute och kom med barkbåtar de hade täljt. Funderade på varför de hade gömt sig i buskarna, jo det var ju för de hade hittat en kniv i pappsens snickarbrallor som låg ute. Arg mamma tog in barnen, höll ett föredrag och fav dem sedan mellis. Samtidigt var Elvis hungrig och då passade storebrorsorna på att hitta på bus genom att smeta yoghurt på varandra osv så då åkte dem ut igen. M fångade upp dem ute och de fick sätta sig vid matbordet för ett rejält samtal och jag kan säga att båda kom med svansen mellan benen och pussade sin mamma förlåt sedan...

När grabbarna drog på Eltons bollek åkte jag till gymmet. 45 min på crosstrainern blev det! Blev kvar på gymmet ett tag efter då jag sprang på fina Lina och vi hade en del att snacka om :) Svängde förbi Maxi för komplettering och sedan hem och duscha Elvis osv... Väntar fortfarande på middagen, en tacopaj står i ugnen. Sen middag, nattmat, har blivit vår nya grej :/

Imorgon far vi (inte alla dock) på lite äventyr ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar