tisdag 14 april 2015

Pissråttor i bostadsrättsförening!

Nu är jag på riktigt såååå JÄVLA trött på den här PISSFÖRENINGEN som vi bor i! Det är verkligen dags för ett generationsskifte här då de gamla gubbarna som sitter i styrelsen här har alldeles för mycket fritid!
Idag hittade jag detta lilla "regelpapper" i min postlåda, och nej, grannarna hade inte fått likadana! Den pissråttan som lagt det i min låda har dessutom bemödat sig att ta fram linjalen för att stryka under det stycke som berör oss... Haha!


Det hela började egentligen redan när vi flyttade hit. Vi fick ett garage men hade två bilar. Eftersom jag då oftast åkte buss till skolan hade vi vår andra bil hos mina föräldrar i Ljungsbro, i väntan på att få en till parkering (vid ställde oss i kö direkt!). Men ibland behövde jag bilen och då parkerade jag på gästparkeringen. Tilläggas bör att vi har sex gästparkeringar på vår gård och allt som oftast är alla parkeringar lediga (förutom vid högtider eller när någon har fest eller så...). Vi fick då en lapp i brevlådan att det inte var okej att vi parkerade på gästparkeringen och ett tips om att vi kunde hyra en parkeringsplats av en annan förening, cirka 500 meter bort, vilket vi inte kände var ett alternativ! De gånger vi då hade bilen körde vi istället upp den på gräset bredvid vårt hus. Det dröjde inte länge innan det en kväll knackade på dörren och en styrelseledamot stod och predikade om att vi inte fick parkera som vi gjorde då bilen kunde börja brinna och det då även kunde börja brinna i huset. Vi köpte det, förklarade situationen och fick då parkera på gästparkeringen tills vi fått parkeringsplats inom vår föreningen. Plötsligt hade de då en plats ledig som vi kunde få...hmm...:)

Nu, sedan Elvis kom, parkerar jag ibland utanför vårt hus. Det kan vara så att jag har varit ute på något ärende och om jag snart ändå ska åka och hämta på skola och förskola parkerar jag utanför. Och vet ni varför jag gör det? Jo, för det är så jäkla bökigt att få i- och ur Elvis babyskydd i bilen i garaget då det är så satans trångt. Dessutom har man alltid så mycket att kånka på när man har en liten bebis med sig att jag inte får med mig allt, så ja, det är av bekvämlighetsskäl också. Jag har också parkerat utanför några gånger då Elvis illvrålat  efter mat och jag känner mig sådär galet stressad också, max står jag parkerad en timme kanske. Dessutom backar jag upp bilen på vår gång för att inte stå i vägen för någon. Och förresten, när jag var höggravid, hade foglossning och var helt orörlig stod jag nog parkerad där fyra timmar en gång! 
Men vad fan gör det? Hur kan det störa någon så mycket? Jag är ju hemma så skulle bilen börja brinna lovar jag att jag upptäcker det ganska så omgående och kan larma brandkåren innan det hunnit få fyr i huset!
Så ni gamla, bittra styrelseledamöter i vår förening i Björkliden, skaffa en hobby! Istället för att lägga pengar på utskrifter till oss kan ni ju bygga er en boulebana eller något! Kom igen, ryck upp er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar