onsdag 13 mars 2013

Stackars barn!

Stackars mina små skruttar, att ta spruta var inte alls skoj. Först gick vi in tillsammans men när det var dags för spruta gick Ellioth och jag ut medan Elton tog (M var med honom!). Jag hade fullt upp med att försöka distrahera Ellioth i väntrummet då Elton vrålade så att det ekade i hela korridoren. Vi möttes snabbt utanför och då frågade Ellioth Elton om det gjorde ont men då fyllde M i med ett snabbt "NEEJ!". Då frågade Ellioth mig varför Elton var så röd i ansiktet, han är inte dum den ungen :) Sedan var det hans tur... Ett litet pip och några tårar när nålen gick in men därefter bröt han ihop stackaren. Armen värkte och han var såå ledsen :( När det gått över pratade vi om att han ska på 5-årskontroll när vi kommer hem och att det nog också innebär spruta och då bröt han ihop igen, stackaren! Det gjorde även Elton som har två år kvar till sin 5-årsspruta :) Det var ju då inte så stor idé att ta upp att en andra dos av denna spruta ska tas om ett år! Förhoppningsvis har de glömt den här mardrömmen då!
600 kr x 2 idag då. Jag gissar att nästa dos kostar lika mycket? Billigt?!:)
Ja, det var inget mer "Tjoho!" när vi gick ut från sjukhuset iaf :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar