söndag 31 mars 2013

Drakfisk

Jag berättade ju för er att jag i Egypten köpte ett "skydd" till telefonen som gjorde att jag kunde fota med den under vattnet. Nu blev det inget vidare bra bilder då jag var tvungen att trycka på volymknappen för att fota (touchen funkade inte under vattnet) och då blev det en glipa mellan linsen och plasten, och ja, mindre bra kort. Jag fick dock till en ganska bra film...

Men hursomhelst, när jag kom tillbaka från min lilla snorkeltur hojtade Mange att jag skulle komma och fota en fisk. Det var lågvatten så det hade bildats som små bassänger mellan korallerna. I den ena hittade Mange Drakfisken ni ser på bild ovan. Jag klev alltså ner i denna lilla bassäng (diametern var ca 2 m) för att på ca 5 cm håll från fisken fota den. Okej, och? tänker ni... Det tänkte jag med, tills idag. Mange sitter och spelar ett spel på iPaden (man är någon haj som simmar runt!) och när man kommer emot en Drakfisk blir hajen sjuk. Han börjar då fundera på om denna fisk är farlig och ber mig googla...
Det första jag får upp: "Drakfisk- havets giftigaste djur!". Ok liksom. Sedan läser jag om en man som stacks sig på en av "taggarna" och han kommer inte ur sängen på 48 timmar och därefter är han sjukskriven i två månader...

Jag tänker aldrig mer bada med en Drakfisk!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar