tisdag 19 mars 2013

Det finns Pippi, och så finns det Tyra!

Igår fick jag äntligen träffa den här sötnosen, lilla Tyra <3

När jag vaknade imorse var det första jag fick höra: "Min otroligt roliga fru somnade på soffan klockan 20.20 igår!". Ooops, var det så tidigt? Jag trodde den var 21 i alla fall :)
Trött tjej. Därav uteblivet blogginlägg.

Igår fick jag träffa Tyra och hennes familj. Ni minns att jag för ett tag sedan bad er skänka pengar till Hjärt-och lungfonden och "Kämpen Tyras hjärta", det här är den Tyra. KÄMPEN Tyra. Hon är min nya idol, starkare än Pippi liksom!
När Tyra "insjuknade" (när hennes hjärtfel upptäcktes) trodde läkarna aldrig att de skulle klara henne. Idag, dryga tre månader senare, är hon hur pigg somhelst och charmar alla som kommer i hennes väg! Ett litet mirakel, minst sagt!<3

När man träffar Tyras familj och får mardrömmen berättad för sig så får man perspektiv på livet. Man inser hur lyckligt lottad man är med två friska barn <3 Man bör ta bättre hand om och ge mer tid åt dem man älskar, istället för att springa och hetsa om allt oväsentligt (vikt exempelvis) hela dagarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar