måndag 25 mars 2013

Kontraster

Skapliga kontraster; utanför hotellets murar och innanför...

Alltså åter till denna sol. Idag har jag bränt mig, IGEN! Trots spf50 även denna gång. Och "brännskadorna" dyker upp på de mest konstiga ställen. Idag är det nästippen, mellan ögonen och ena armvecket som svider. Jag har liksom legat rakt upp och ner, vänd mot solen och så bränner jag ENA armvecket... Hur? I-landsproblem, jag vet.

Idag har vi snorklat lite igen, det är helt fantastiskt. Man ser nya arter typ var femte minut och man vill inte gå upp. Några vi pratade med hade sett en stor bläckfisk idag. Igår hade ett annat par spottat fyra delfiner från bryggan. På det är hotellet helt fantastiskt, likaså personalen och så är maten gudomlig. Egypten, vilken fantastiskt land! MEN ok (ni känsliga kan sluta läsa nu!), idag har min mage varit lite körig. Min avföring har inte varit så fast om man säger så... MEN igen, bajsa ska man ju göra ändå liksom. Skitsamma konsistens. Så jag är såå lycklig över att inte behöva spy!:) (peppar, peppar)

Idag tog vi oss en liten tur utanför hotellets murar. Bortsett från grannhotellet så landade vi i en stor öken. Bara sand, sand, sand så långt ögat nådde! Några bilar och lastbilar for förbi och alla tutade på oss. De tyckte väl det var skitkul att se några turister strutta omkring i sanden :) Jag tyckte det kändes läskigt utanför murarna. Bara några skumma män och så en liten farbror som bodde i en hydda utanför. Tacka vettja tryggheten och den fina trädgården här innanför murarna!:)

Nu är det snart dags för minidisco!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar