måndag 20 augusti 2012

Men jorå...!

05.00 ringde klockan och jag vaknade med nackspärr, tjoho! Klockan 06.11 klev jag på bussen till bussen med mina bara ben (SMHI visade sol och 24 grader framåt lunch) och jag ångrade mig bittert när jag anlände Norrköping 1 h och 30 min senare (notera pendeltiden:() och himlen var grå med isbitar i luften. Jotack, som en lavett i ansiktet, kom den. Den som i hösten och skolan och allt vad det nu innebär. Kursintroduktionen gjorde mig i alla fall glad... Visst att schemat suger (vi är "lediga" två dagar fram till v 43 annars är det 8-17 i princip varje dag) men examinationerna är få och verkar roliga. De flesta är i grupp och annars är det mindre duggor (prov med 1,X,2-frågor) :) Och något som gjorde mig ännu gladare var hemresan. 50 minuter från Norrköpings centralstation till min dörr. Hädanefter blir det alltså tåg och inte campusbuss!

Nu ska jag planera upp studierna lite, kika igenom litteraturen och beställa papper från polisen osv... Laters haters :)!

Tjej full med ångest (och med nackspärr!) klockan 06.05 imorse :S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar