onsdag 1 augusti 2012

Ge mig den andra vardagen!

Hade glömt hur det var med "sommarvardag". M jobbar hela dagen, so do I och kidsen är på dagis. När jag kommer hem (tidigast vid 19) ska mat intas, ungar duschas och sövas, tvätt tvättas och hängas och nästkommande dag ska planeras med frukost och kläder (till kidsen). Någon träning hinns inte med och jag saknar det något fruktansvärt (hann iaf köra bodypump i måndags!)! Jag längtar till skolan börjar igen, jag längtar till den vardagen vi har då! Då hinner jag förhoppningsvis träna igen (ska ju plugga i Norrköping detta år) och så hinner jag slänga in en tvätt lite då och då om jag pluggar hemifrån!

En halvträlig dag på jobbet är över. Mer gäster än budgeterat vilket resulterade i att vi var för lite personal. Mycket stress och mycket sura miner från sura gäster. Jag menar när man ber den trettiosjunde morsan flytta vagnen och ta sin sovande bebis i famnen och hon svarar "jag kan inte bära honom, han är för liten" börjar man ju undra alltså. Hur kom han dit? Lade barnmorskan honom där? Är jag skyldig att ringa socialen?...
Skitsamma!

En sak som är säker är att man inte får vara rädd för bonnbränna när man jobbar på Kolmården ;-) Se bara på min fina kollega Lisa :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar