tisdag 20 april 2010

Surisar!

Jäklar vilken dag, den har verkligen gått i ett och jag är helt slut! Kom alldeles nyss hem efter att ha varit runt och handlat lite... Min älskade, fina tvättkorg står nu och glänser på sin plats. Har haft en bild av hur min tvättkorg ska se ut men har letat överallt i över ett år, och så i lördags uppenbarade den sig för mig, på Maxi också av alla ställen :) Love it!

Elton har ju haft en gnälldag och Ellioth har haft en otursdag så det har varit mycket skrik och tårar idag. Ellioth sprang rakt in i ett bord i lekparken och slog i örat förut och nu ramlade han och slog i det andra örat också, lika bra att ta båda på en gång liksom!
...Och Elton då, när jag äntligen lyckats få honom att somna så lämnade jag honom utanför dörren i några minuter medans jag var inne och bytte blöja på Ellioth och vad hände inte då? Jo, det började snöa! Så stackars lillprinsen vaknade av att han fick massor snöflingor i ansiktet, kunde ju fått sova en liten stund till kanske, och fått ett bättre uppvaknande.

Nej, nu tar vi kväll här och återkommer imorgon!
...Och snälla ni, håll tummarna för oss (varför kommer en annan dag!)!

2 kommentarer:

  1. OM det vore såväl, men NEJ ingen bebis här och inte på ett tag:( bajs!
    saknar er

    SvaraRadera
  2. Den 11 december var det föräldradag på dagiset där jag jobbar. Då klättrade en katt upp i vagnen till Sigve. Han var 1 år och 8 månader. Katten lade sig succesivt mer och mer över ansiktet, så att pojken fick mindre och mindre syre och vaknade inte. När han hittades gjorde två av mammorna hlr i 45 minuter för att få puls så att han kunde skickas med helikopter till Ullevål i Oslo, medan jag och flera försökte hålla andra barn och föräldrar lugna och informerade. Två dagar senare stängdes maskinerna som höll Sigve levande av.
    I morgon, den 22 april skulle han fyllt två år.
    Man hade lagt Sigve ut i vagn i ett skjul som vi hela tiden såg rakt in i, tillsammans med tre andra barn. Vagnen hade inget myggnät, men det hängde en filt framför så att han skulle få lite mörkt och lugnt. Vi såg aldrig något, inte ens när vi gick ut och kollade. Det var lugnt och tyst bakom filten, så vi lyfte in på den förrän han skulle väckas.
    Det räcker med några minuter.
    Låt gärna Elton sova ute, men använd mygg- eller kattnät. Alltid. Det finns getingar i april också.

    Det är inte meningen att låta som en surtant och ge dig en moralpredikan, men jag drömmer fortfarande mardrömmar ibland om en liten pojke som är vit i ansiktet och svart på läpparna. Det är så onödigt, men det kan hända.

    SvaraRadera