lördag 17 april 2010

I fixartagen så det heter duga!

Gissa om jag blev glad imorse när jag jag precis startat dom två andra maskinerna tvätt och hade slängt in dom två första i torktumlaren, och den inte startade. "Töm filter" blinkade det bara hela tiden och det hade jag minsann redan gjort... Det var endel ofina fraser som flög ur min mun då så vi fick glatt hänga tvätten istället! Jag som älskade våra tvättstugor så från början, nu är det dags att dumpa dom och det här skithuset för ett annat hus tycker jag!

Snacka om att den här dagen har gått i turbofart... Ellioth blev upphämtad av mormor & morfar så att han slapp hänga med oss som varit i fixartagen idag. Eltons kläder är rensade, vinterkläder och vinterskor är nedburna i källaren, garderoben är rensad och städad, tapeten är lagad, skräpet är kört till tippen, en låda är lagad, balkongen rensad och städad och så var vi en sväng på Blomstertorget så nu är nya blommor planterade där ute också! Det tog en dag att fixa allt men nu trivs vi så himla mycket bättre!

Nu ska tvätten hämtas upp och sen far vi ut mot Ekängen för att hämta nyinlagda vita saltgurkor, SOM JAG LÄNGTAT! Därefter blir det premiärgrillning i Ljungsbro:)

Laters!


Mina fina planteringar!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar