torsdag 10 november 2011

Dagens pensionärer vs Dagens ungdom

Happy teacher today :)

Vet ni vad jag gjort idag? Jag har åkt buss. Massor buss. Jag började morgonen med en riktig sightseeing. I alla vägskäl åkte vi åt "fel" håll och i 45 min höll vi på så, det var ju en upplevelse :) Min resväg brukar se ut som såhär: Johannelund-city-Valla men imorse såg den ut såhär: Johannelund-Berga-Majelden-City-Sjukhuset-Garnisonen-T1-Valla... Ja, jag besökte nästan alla stadsdelar med andra ord.
Och påvägen hem nu (på bussen igen alltså) hamnade jag bakom ett härligt pensionärspar! Ja, de måste varit närmre 80-85 och vad jag uppfattade det som som sådär löjligt nykära! Gubben skröt och gumman hon fnissade och snuffade karln på halsen :D På det kommer nästa gubbe in och innan han sätter sig (längst fram i bussen) så hejade han på alla bakomvarande :) Så jäkla härlig alltså! Tänk om dagens ungdom (shit, jag älskar den termen alltså) om ens kunde få endast en liten, liten uns av det där, så jäkla glad världen skulle varit då! För den där grabben som satt på handikkapplatsen med väskan på ett eget säte, och de där skitungarna som stirrar rakt ner i backen när de går på bussen (man hälsar väl på chauffören för tusan?!), dem skulle jag kunna dra i nackskinnet!!

Och nu ÄNTLIGEN är jag så pass frisk att jag ska testa ta ett litet varv på gymmet :)
Tjoho!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar