onsdag 16 november 2011

Akuten

Ja ni, vilken dag. Började dagen genom att vakna upp med feber, en igensvullen hals och utan röst. Men det löste sig med en Ipren! Och rösten kom igång vilket var en jäkla tur med tanke på att jag skulle hålla i en lektion! Men någon lektion blev det inte... När vi var påväg för att kopiera stencilen jag skulle använda på lektionen fick vi syn på ett skolbarn som låg på marken och grät. Vi såg direkt att det antagligen var nyckelbenet som var av. Eftersom min handledare (eller rättare sagt jag) skulle ha lektion så styrde rektorn upp det hela och skickade iväg mig och barnet, med vaktmästaren vid ratten, till vårdcentralen. Därifrån blev det direkt till akuten. Och på akuten går det ju allt annat än snabbt så där satt vi hela eftermiddagen. Det konstaterades att nyckelbenet var av och då var det ju bara att åka tillbaka till skolan. Väl där igen åkte jag nästan hem direkt och körde och hämtade grabbarna. Hade behövt plugga men jag orkade inte och kände att det var mer värt att hämta hem ungarna 1,5 h tidigare. Så nu har vi lekt, myst, bäddat rent alla sängar och dammsugit lägenheten. Nu äter vi kvällsmat och sedan är det dags för dusch.

Träningsfri kväll idag så vi får väl se om det blir plugg istället, väldigt tveksamt känns det som!

Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar