torsdag 17 december 2015

Skitdag

Dagen började bra men vände. Efter ett BVC-besök somnade Elvis gott på mitt bröst och så sov vi, "en sista gång". Imorgon går brorsorna på jullov och sedan blir det ju svårt att sova med Elvis. I Thailand lär han ju sova i sin vagn sedan, under någon vajande palm... ;-)

M hörde av sig efter lunch då han fått mail om att våra flygtider ändrats. Det har ju hänt ett par gånger nu och det brukar handla om 20-30 minuter. Men nä, denna gång hade vi blivit ombokade till en senare flight. Så istället för 5 h väntan i Bangkok blir det 8 vilket leder till att vi anländer Krabi för sent och bilfärjorna har slutat gå. Vi hade bokat transfer tills vi skulle anlända och nu måste vi boka om allt och hitta något hotell vid flygplatsen. Det blir ju en sådär kul extrakostnad... Det roliga är att flighten vi skulle åkt med går samma tid och att det finns platser på den så vi fattar nada. Kul när vi först flugit 7 h, väntat 3 h i Doha, flugit 6 h för att då vänta 8 h i Bangkok och sen missa båten... Fan... Då vill man ju bara komma fram!

Jag åkte till gymmet och gjorde av med lite ilska. Efter det ringer M och berättar att renoveringen börjat klydda och där bryter jag ihop. Åkte till Ljungsbro och slog in 40-talet julklappar och när jag kom hem möttes jag av bästa Jonas vid köksbordet. Han hade bjussat M på tusen nya tips och idéer ❤

Imorse hoppades jag på att vågen skulle visa att jag var i mål men det saknades ett ynka hekto. Imorgon hoppas vi igen! Beach 2016 är bara 13 dagar bort...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar