söndag 13 december 2015

Operation tömma hus

Ännu en sådan där fullproppad dag. Jag fick sovmorgon men kunde ändå inte somna om så jag gick upp, gjorde mig iordning och hängde på låset på Ikano när de öppnade. Hade en check på 100:- på Kappahl som skulle gå ut innan vi kommer hem från Thai så den hämtade jag en pjamas för. Ännu en check på H&M vilken jag hämtade en assnygg BH för och sedan var jag förbi Guldfynd och köpte örhängen (ringar) till mig och grabbarna och förbi IKEA där jag köpte ljus. Väl hemma hade barnens syssling Angelica kommit och hon satt barnvakt så M och jag kunde packa och tömma övervåningen för att köra det till ett förråd vi hyrt. Vi köpte med thaimat hem vilken vi alla avnjöt. Därefter åkte Angelica vidare och medan Elvis och jag sov eftermiddag tömde grabbarna vinden. Nu är de iväg med det sista innan vi tar kväll och till nästa helg blir det att tömma nedervåningen. Allt ska renoveras utom vårt sovrum och tvättstugan så det blir endel att köra iväg...

Medan Elvis sov hann jag shoppa lite nödvändigheter på Sportamore som hade 30%. Visst kanske inte skor och träningslinne till mig var nödvändigt men när vi kommer hem och Elvis börjar på förskolan har han nu stövlar och regnställ också :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar