fredag 18 december 2015

Julgåva

Imorse for vi till skolan för avslutning! Som mammaledig fick jag ju ta tag i insamlingen av pengar för julgåvor till fröknarna, både i Ellioth och Eltons klass. I Eltons klass ställde dock två till föräldrar upp så de fixade presenter till Eltons fröknar medan jag själv stod för den biten till Ellioths fröken. Vår fantastiska granne Lotta knåpade ihop ett superfint blomsterarrangemang och sedan var jag på Esq och köpte en fin ljuslykta och dessutom fick hon en kartong chokladpraliner. Hon är verkligen toppen och är värd allt i världen! ❤
Så imorse överlämnade vi det och sedan åkte vi hem, Elvis åt gröt och sov sedan i 45 min innan det var dags att hämta igen! Ellioth följde med sin kompis Oliver hem och jag, Elton och Elvis for till Tornby och en lunchdejt med far i huset. Därefter blev det en tur på Ikano där vi köpte "thaimobiler" och sprang dessutom på mor, far och Västervikarna.
Jag bad att få hjälp att värma en barnmatsburk till Elvis men personen var så otrevlig och jag blev så sur att jag istället, till ungens förtjusning, köpte honom en korv med bröd. Även det gick alltså hem. Elton följde med mormor och morfar hem medan jag och Elvis fortsatte en sväng på Ikano. Jag tog en lång sväng på nyöppnade Rituals där jag köpte en julklapp till mig själv :)
Körde och hämtade Ellioth hos kompis, hem om och hämtade packning till honom och sedan körde vi till Ljungsbro. Elvis fick lite mat innan jag bytte kids och fick Elton med mig hem medan Ellioth skulle sova över.
Väl hemma började vi laga tacos, Jonas skulle komma och käka men jag bjöd även lite spontant in Fanny så vi har haft en supermysig kväll.❤

Imorgon väntar en dag med kakel-/klinkersval, innebandycup och sedan måste vi börja packa nedervåningen, och resväskorna...

Mina fina killar på julavslutningen ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar