måndag 19 oktober 2015

Vägrar spy

Trött dag. Elvis vaknade tokledsen inatt och tempen visade 39 grader. Från 03.40 sov han därför på mig och då sover ju inte jag något vidare. Men M tog Ellioth till skolan och tog med Elton och Elvis till däckverkstan och bytte till vinterdäck. Detta gav mig 45 min extra värdefull tid i sängen. Jag kunde inte somna om men låg ändå kvar och vilade. Elton fick vara hemma idag för att tillämpa 48 h-regeln vid magsjuka!

Jag plockade, tvättade, dammsög, lagade lunch och ringde några samtal så Ellioths 5 h i skolan kändes som 1. En promenad för att hämta hem honom och när jag kom hem var jag helt slut. Förkylningen har kommit och hälsat på mig nu så ingen träning heller :( Måste bli frisk nu i veckan, operationen närmar sig ju med stormsteg... En förkylning är okej men man får inte vara sjuk!

Nu har M hängt en runda över toaletten och jag känner att luften gått ur mig... När blir det min tur då? Nä, jag vägrar verkligen! Elvis vägrar också!

Trötthjärta ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar