lördag 17 oktober 2015

Konstig dag

Väldigt konstig dag. Jag vaknar 05.00 av att Elton får världens hostattack och 5 sekunder senare ropar han: "Hjäääälp, jag har kräkts!". Jag skickade upp M då det ju faktiskt var hans tur... Mest slem och så, så ja, det var en "hostspya". Inget mer sedan, förutom en jäkla hosta, så vid lunch skjutsade vi grabbarna till mormor och morfar där de spenderade några timmar medan vi kollade kakel, golv, komod och så vidare till kommande renovering... När barnen senare blir hemskjutsade berättar mormor att båda två har varit jättedåliga i magen och jag känner att luften går ur mig. Men inget mer med det, de leker och är glada. När vi ska äta klagar Elton att han har ont i magen (vilket han alltid gör för att slippa äta!) och då förklarar vi att han blir utan dem där fem små godisbitar de skulle få efter maten (vi tänkte snåla med tanke på de dåliga magarna) och då äter han lite ändå. Plötsligt säger han att han måste kräkas och så springer han till toan och lägger en spya. Sådär 2,5 dygn efter Ellioths sista spya och man typ känner sig säker på att vi klarat oss... Efter det häver han en liten skål godis (ja, han fick det för han sa att han var sugen på det!) och någon timme senare en flaska välling (ja, de får det ibland för de älskar det!) och änsålänge sover han gott och har fått behålla det. Alltså vad är det här för konstigt vi åkt på?? Snälla säg att det är över nu för den här emetofobi-morsan sliter snart allt sitt hår och flyr landet!!

Hur fin blev inte Elvis i dessa baggyleggings och tubscarf som min gamla pluggkompis Emma sydde till honom? Jag är helt förälskad i dem! In och följ mig och @lillaedesign på Instagram för om några dagar kommer det upp en grym tävling där! ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar