tisdag 27 oktober 2015

Min bröstoperation

Idag känner jag mig som om jag blivit överkörd av tåget. Inte så konstigt kanske med tanke på ingreppet igår. Och som så många påpekat; vill man vara fin får man lida pin! Jag hade inte räknat med något annat än en faslig smärta heller, men för den sakens skull är det jobbigt att vara i det!

Ni är några som undrat om min operation och jag gjorde den alltså för att fixa till mina urammade bröst, som Gunnar (min plastikdoktor) så fint kallade dem. Jag har gjort både en förstoring och ett lyft och för det fick jag betala 52000 kronor (när man ammat slipper man betala moms, annars hade det blivit betydligt dyrare). Dock blir det nog egentligen ingen förstoring utan jag kommer ha ungefär samma kupstorlek som innan men nu kommer de liksom sitta där de ska istället för att hänga nere på magen. Gunnar tog bort ganska mycket hud under mina bröst för att få till lyftet, flyttade bröstvårtorna och fick även ta bort lite av körteln i ena bröstet då det var lite större. Jag lade in implantat av storlek 275 ml. Det blir inga gigantiska sillisar utan bröst vilka är proportionerliga till min kropp, som ni nästan redan kan se på bilden nedan.

Själva operationen gick till som så att jag kom till kliniken vid strax efter 8 igårmorse. Jag fick byta om och sedan svara på lite frågor av en sköterska som jag även fick massor av tabletter av (morfin, något mot illamående osv...). Därefter kom Gunnar och ritade massor snygga krumelurer på mina bröst innan en narkosläkare kom och tog mig in till operationssalen. Efter bara några minuter blev jag sövd och sedan tog operationen cirka 1,5 timme. Jag vaknade och mådde ganska bra men efter en stund kom en olidlig smärta under ena bröstet och jag fick extra morfin både en, två och tre gånger. Detta (tillsammans med lite narkos som fanns kvar i kroppen) ledde till ett enormt illamående igårkväll. Imorse när jag vaknade kändes det dock mycket bättre!

Operationen gjorde jag hos Gunnar Kratz på Plastikakademin här i Linköping. Gunnar är även professor inom plastikkirurgi.

På måndag får jag se resultatet även om de då kommer vara både blå, gula och blodiga. Slutresultatet kommer man kunna se först om något år!

Bilden är ifrån igårkväll och leendet kommer utav morfinet :) Dock ser man ju att det inte blir några bomber, då är ändå brösten svullna under förbandet här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar