torsdag 15 oktober 2015

Magsjuka

Mardrömsnatt. 02.20 vaknar jag av att Ellioth spyr ner hela sängen, där vi ju alla sover. Det var bara att ställa ungen i duschen, ta upp alla ur sängen och bädda rent och starta tvättmaskinen. Jag har ju emetofobi och ville bara springa härifrån men ja, M sov ju gott på ett hotellrum i Göteborg så det var ju bara att ta tag i skiten. Lagom till vi somnat igen kom nästa kräka och det fortsatte, han kräktes en gång i halvtimmen fram till klockan 06. Han var dock superduktig och kräktes i en hink resterande gånger. Varje gång vaknade dock Elvis och blev jätteledsen. Vid 06 när Ellioth kräktes höll jag på att ge Elvis mat vilket jag då var tvungen att pausa för att ta hand om hinken och då bröt Elvis fullständigt ihop. Så gjorde även jag och ringde mamma och pappa och bad om hjälp. Jag hade sovit två timmar på hela natten och var ett lik. Så strax innan 07 klev världens bästa pappa innanför dörren och han och Ellioth (och hinken) bäddade sig ner sig på soffan och lät oss andra sova ❤

Så inatt bäddade jag rent sängen två gånger, har kört fem maskiner med tvätt under dagen och skurat hela huset! Håll nu tummarna att vi andra klarar oss!!

Klockan 02.20 inatt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar