söndag 25 oktober 2015

Ett späckat dygn

Gårdagen innehöll verkligen allt. Jag "dygnade" dessutom (första gången i mitt liv tror jag), jag var vaken i 26 timmar.

Klockan ringde 02.50 och då studsade jag upp. 04.00 åkte jag och mamma från Ljungsbro och vid 06.45 rullade vi in på parkeringen på Gekås. Vi satt kvar i bilen och åt frukost och gick in i butiken strax efter öppning vid 7. Det var mycket folk men jag skyndade mig till leksaksavdelningen och köpte alla julklappar och födelsedagspresenter till barnen innan det blev helt tjockt på den avdelningen. Vi åt en tidig lunch, vässade armbågarna och tog oss an det sista på shoppinglistan! Ingen kö i kassorna och strax innan 13 rullade vi hemåt igen. Det gick väldigt snabbt och smidigt, trots lönelördag och skollov.

Väl hemma möttes jag av en son som fått en pinne i ögat. Till en början var allt lugnt, då han höll för ögat, men såfort vi bad om att få titta skrek han som en stucken gris. Jag tyckte mig se en reva i det illröda ögat och samtidigt som jag stod i kö till 1177 började Elton och jag att köra mot sjukhuset. Jourläkaren ringdes in och efter en ordentlig undersökning konstaterades att han fått endel sår på ögat. Vi fick antibiotikasalva och förhoppningsvis läker detta snabbt då det gör väldigt ont!

Efter middagen var jag väldigt trött men Linn peppade för party och så blev det ändå en kväll på stan för mig. Som tur var ställdes ju klockan tillbaka inatt, sommartid hade jag inte varit hemma förrän 04. Jag är en trött själ idag men det är inte lätt att sova med huset fullt av man och tre barn ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar